آموزش ها, فارکس, مطالب آموزشی

ساده ترین تعریف بازار فارکس؟

قبل از پیدایش پول مبادلات به صورت مستقیم و کالا‌به‌کالا صورت می‌گرفت و سپس به تدریج سکه‌ها و پول کاغذی به عنوان معیار ارزش جایگزین شدند. با سخت شدن نقل و انتقال سکه‌ها اولین بانک‌ها کار خود را به طور رسمی آغاز کردند.
سال ۱۹۷۱ بازار تبادلات ارزی (فارکس) ایجاد گردید با این تفاوت که معاملات به واسطه دورنگار یا تلفن انجام می‌گرفت و در اختیار طبقه ثروتمند و بانک‌های بزرگ بود. سال ۱۹۹۸ شبکه اینترنت بستری را برای انجام معاملات فراهم کرد و به بزرگترین بازار مالی دنیا تاکنون مبدل گردیده

در گذشته، تجار با استفاده از مجوز کشف و خرید و فروش معدن طلا به مساحت چند کیلومتر و با کمک تعدادی نیرو کار انسانی، چند میلیون تن طلا استخراج می‌کردند، با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید که باعث بهبود زندگی انسان شده است، تجار نیازی به خرید و فروش طلا به صورت فیزیکی و استخدام نیرو کار انسانی ندارند. فارکس یک برنامه ارز خارجی ساده است که همه این موارد را داراست و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند قیمت یک دارایی که در آینده بالا یا پایین می‌رود، با استفاده از استراتژی‌های علمی تحلیل کنند.

مارکت فارکس برگرفته از واژه انگلیسی (Foreign Exchange) به معنای تبادل ارزهای خارجی بزرگترین مارکت مالی دنیاست که بانک‌ها، موسسات مالی بزرگ، تجار، شرکت‌های تجاری بزرگ، اشخاص حقیقی، جفت ارزهایی اعم از یورو، دلار، پوند، ین و سایر جفت ارزها، طلا، نفت و سهام خرید و فروش می‌کنند.

? به عنوان مثال: قیمت سهام گوگل، مبادله نرخ ارزهای خارجی دلار / یورو یا قیمت طلا، نقره و نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *