آموزش ها, فارکس, مطالب آموزشی

در مارکت فارکس چه چیزهایی معامله می شود؟

در مقاله های قبلی ساده ترین تعریف از فارکس و همچنین نقشه راه آن بیان شد حال این سوال مطرح می شود که در مارکت فارکس چه چیزی معامله یا اصطلاحا ترید می شود.

ساده ترین پاسخ به این سوال “پول” است.

در بازار فارکس هیج کالای فیزیکی معامله نمی شود و همانطور که از مفهوم کلمه فارکس (تبادل ارزهای خارجی) پیداست در این بازار ارزها را ترید می کنیم. درواقع شرایط قیمت هر ارز بیان کننده موقعیت اقتصادی آن کشور است. بطور ساده تر می توان اینطور در نظر گرفت که ما با بررسی قیمت و موقعیت ارز داریم سهام آن کشور را خرید و فروش می کنیم.

ارزهای اصلی فارکس:

با وجود تعداد زیاد ارزهای رسمی دنیا در فارکس هفت ارز اصلی از بزرگترین اقتصادهای جهان بیشترین طرفدار را دارد که برای افرادی که می خواهند در این بازار فعالیت کنند توصیه می شود که با ارزهای اصلی شروع به فعالیت نمایند. ارز کشورها در تبادلات ارزی با سه حرف معرفی می‌شوند در جدول زیر می توانید با این ارزها آشنا شوید.

جفت ارزهای اصلی فارکس:

در مارکت فارکس نمی توان یک ارز را به تنهایی معامله کرد در واقع هر ارز با کنار هم قرارگرفتن ارز دیگری ارزش گذاری می شود. بنابراین ما در این بازار جفت ارزها را داریم که مهم ترین دسته های آن ها جفت ارزهای اصلی یا ماژور و جفت ارزهای فرعی یا مینور هستند. هرگاه یکی از دو ارز تشکیل دهنده یک جفت ارز دلار آمریکا باشد به آن جفت ارز اصلی می‌گویند. در جدول زیر می توانید جفت ارزهای ماژور را مشاهده کنید.

جفت ارزهای فرعی فارکس:

دسته دوم جفت ارزهای فرعی یا مینور هستند که برخلاف جفت ارزهای ماژور در آن دلار آمریکا وجود ندارد. این جفت ارزها معمولا حجم معاملات کمتر و اسپرد بیشتری نسبت به کراس های دلار دارند. در جدول زیر برخی از جفت ارزهای مینور را مشاهده می کنید.

نام های مستعار برخی از جفت ارزها:

در فارکس بعضی از جفت ارزها با نام هایی مستعار شناخته می شوند که در جدول زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *