ارز دیجیتال

ویژگی ها و معایب استیبل کوین ها

استیبل کوین ها چیست؟

استیبل کوین ها نوعی ارز دیجیتال هستند که با ارزش دارایی های ارزشمند سنتی گره خورده است. این می تواند پول واقعی، فلزات گرانبها یا حتی انرژی باشد. اساس استیبل کوین ها بلاک چین است که بر اساس آن سکه ها عمل می کنند.

وظیفه اصلی توسعه دهندگان استیبل کوین ایجاد یک ارز دیجیتال است که در برابر نوسانات و تورم مصون باشد و برای مبادله با سایر دارایی ها، برای خرید کالا، سرمایه گذاری یا ذخیره سرمایه مناسب باشد. استیبل کوین ها به یک دارایی 1:1 متصل می شوند. انحرافات به سمت بالا یا پایین ممکن است، اما ناچیز هستند.

چه کسی و چرا به استیبل کوین نیاز دارد؟

نرخ مبادله نسبتاً ثابت دلار آمریکا در برابر ارزهای سایر کشورها در حال حاضر مسلم تلقی می شود. تورم بدون شک دلار را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، اما نه به طور قابل توجهی، با توجه به اینکه کشورهایی وجود دارند که ارزهایشان ممکن است 15 درصد یا بیشتر در سال ارزش خود را از دست بدهد.

استیبل کوین ها می توانند جایگزین بسیار خوبی برای افرادی باشند که در کشورهایی با ارزهای ملی ناپایدار و کنترل سرمایه دولتی زندگی می کنند.

همچنین، استیبل کوین ها می توانند تعداد واسطه ها را در سیستم مالی کاهش دهند که بر این اساس هزینه پرداخت کمیسیون را کاهش می دهد.

نرخ ثابت فرصت های زیادی را برای کاربران باز می کند. مردم ممکن است زمان و منابع خود را برای حفظ پس انداز خود هدر ندهند. استیبل کوین ها در آینده فرصتی برای تبدیل شدن به پایه ای برای بازار بین المللی وام و مشتقات مالی دارند.

ویژگی های استیبل کوین ها

  • مزیت اصلی استیبل کوین ها ثبات است. قیمت یک استیبل کوین به طور مستقیم به دارایی واقعی بستگی دارد. نوساناتی در نرخ وجود دارد، اما ناچیز.
  • استیبل کوین ها توسط دارایی های واقعی پشتیبانی می شوند. این به شما این امکان را می دهد که از آنها به عنوان سرمایه گذاری بدون ترس از اینکه ممکن است ارز در هر زمانی ارزش خود را از دست بدهد، استفاده کنید.
  • رواج ارزهای دیجیتال. ارزهای مجازی با پشتوانه پول سنتی، اعتماد بیشتری را به سرمایه گذاران القا می کنند.

معایب استیبل کوین ها

  • صرافی های استیبل کوین مشتریان خود را تأیید می کنند. بخشی از جامعه رمزنگاری معتقد است که یکی از اصول اصلی آنها از این مشکل رنج می برد – ناشناس بودن.
  • اولین استیبل کوین، تتر، در سال 2015 ایجاد شد. استیبل کوین های بعدی ایده اصلی ندارند.
  • تمرکز – تمام پشتیبانی با مالک پروژه است. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید استیبل کوین، تاریخچه شرکت و مالک آن را به خوبی مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *